نقدی بر« داستان عامه پسند » به کارگردانی سید مهدی احمد پناه "موقعیت" و "کلام" در خدمت کمدی حسن پارسایی:در اجرای نمایش ، هرجمله و عبارتی که به عنوان دیالوگ بیان می شود،الزامأ باید توسط تماشاگران حاضردرسالن شنیده شود ، مگر آن که دلیل و کاربرد خاصی در بین ...
نقدی بر نمایش خروس می خواند، نوشته و کار شهرام کرمی ویرانی انسان رضا آشفته: خروس می خواند در پاسداشت والدین است و گوشزد می کند بر ما، آنچه که می تواند در دنیای مدرن روابط انسانی را تحت الشعاع خود قرار دهد. یکی از این موارد خانۀ ...
نقدی بر نمایش راپورت های شبانه دکتر مصدق نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی مرور رخداد 28 مرداد 1332 مسعود موسوی: مرور اتفاقات تعیین کننده و همچنین زندگی نامه اشخاص مهم و تاثیر گزار در یک محدوده تاریخی، همواره دردستور کار نمایش نامه نویسان قرار داشته و بارها و ...
نقد نمایش «قصه بختِ برگشته» به نویسندگی و سرایش «کیومرث قنبری آذر» و کارگردانی «دکتر رحمت امینی» در تکاپوی گشایش بخت... عرفان پهلوانی:نمایش «قصه بختِ برگشته» به نویسندگی و سرایش شعرهای «کیومرث قنبری آذر» و کارگردانی «دکتر رحمت امینی» که امرداد و شهریور ۱۳۹۵ در تالار هنر به روی صحنه ...
نگاهی به نمایش عروسکی «رویای شب نیمه تابستان» کمدی جادویی شکسپیر، دراماتیک یا دکوراتیو سپیده شمس: «رویای شب نیمه تابستان» نمایشنامه کمدی شکسپیر شاید یکی از مناسبترین نمایشنامههای شکسپیر برای اجرای نمایش عروسکی باشد. به این دلیل که فضای این نمایشنامه، ...
نگاهی به نمایش عروسکی«بغلم کن تا دمپایی نیومده» به کارگردانی طلیعه طریقی روایتهای گرانبار شده از معنا سپیده شمس:«بغلم کن تا دمپایی نیومده» نمایشی عروسکیست که سعی دارد روایت های متکثری ازچند قشر از زنان امروز و دغدغه هایشان را برصحنه بیاورد واگرچه عروسکهای خلاقانهای ...
نگاهی به نمایش دایره نوشته و کار الکا هدایت رها شدن از یک دایرۀ بسته رضا آشفته: دایره یک تئاتر خلاق است که با هدف پرورش کودکان با مقولۀ آفرینشگری در یک مهدکودک شکل گرفته است و در آن خردسالان هنرنمایی می کنند و در زمینۀ بازی و نوازندگی ...
نگاهی به نمایش «شاعر» نوشته داریو نیکودمی و کار میکاییل شهرستانی شاعری که مال و منال میخواهد میکاییل شهرستانی نمایش «شاعر» را با ۴ گروه از هنرجویانش در تالار دراما به تماشا گذاشته است.
نگاهی به نمایش نویسنده، نوشته اولریک کواد و کار جو استروگرومن از هلند موضعگیری در برابر فاشیسم رضا آشفته: نویسنده دربارۀ آنانی است که با قلم خود به ملت و وطنشان به دلیل ستایش از هیتلر و فاشیسم اظهار ندامت و پشیمانی میکنند.
نقدی بر "دوباره اون اهنگ و بزن سام" به کارگردان داود بنی اردلان طنزی که مخاطب را بی پروا و عریان به خودش نشان می دهد سید علی تدین صدوقی:وودی آلن دنیای کمدی مخصوص به خودش را دارد ، او اتفاقات ومسایلی را که پیرامون ما ن در جریان است وما ازکنارشان میگذریم با موشکافی وتیز بینی خاص خود ...
نقدی برخوشبختی های کوچک سوسک شدن به کارگردانی آزاده انصاری اسارت انسان در مسخ شدگی مدرن و روئین سید علی تدین صدوقی: فضا یی که کافکا می سازد فضایی خیالی ، وهم انگیز،فرا واقیعتی واکسپرسیونیستی است . فضایی که به نوعی می توانی وحشت ، شقاوت ،ترس، هراس، دهشت ، عصیان ، ...
نقد ساختارگرایانه بر نمایش سه خواهر و دیگران نوشته و کار حمید امجد زد و بندهای فروپاشی رضا آشفته:حمید امجد درام نویسی است که همواره سعی کرده است که با نگاه و مطالعات به روز آثارش را در صحنه نمایان سازد و در این سالهای نبودنش همواره نوشته است و حالا ...
بررسی نمایش «خرمهره» نوشته فرهاد نقد علی و کارگردانی محسن قصابیان «کمایش » یک «نمایش » حسن پارسایی: نمایش ازهمان آغاز پیدایش تعریف خاص خودش را داشته ودرهیچ دوره ای نمی توان چگونگی طراحی موضوع وپردازش آن و نیز"ساختار" و "سبک " و " ژانر" متن را نادیده گرفت
نقدی فرمالیستی بر نمایش ایوانف با طراحی و کارگردانی امیررضا کوهستانی چخوفی دیگر رضا آشفته: ایوانف امیررضا کوهستانی همچنان یک اجرای چخوفی است و درواقع هم اجرایی منحصر به کوهستانی است. چخوفی است چون هم از ابعاد تراژدی- کمدی بهره مند است و هم در سبک و ...
نقدی بر سوگواری قبل از مصیبت به نویسندگی و کارگردانی کهبُد تاراج موقعیتی مبهم و غیرنمایشی حسن پارسانی:معمولأ کارکرد و ویژگی هنر،ازجمله هنرتئاترآن است که وقتی به زیبائی ها و زشتی ها می پردازد ، درهر دو حالت، یعنی حتا هنگامی که زشتی ها را همانگونه که هست ...
نقد نمایش انسانم آرزوست ، به نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی یک کمدی درام تخت حوضی جذاب حسن پارسایی: تأثیرگذار ترین و تحول ساز ترین گونه های نمایشی ، گونه های اجتماعی و سیاسی انتقادی اند ، چون مسائل جامعه را به شکلی هنرمندانه به نمایش می گذارند و ...