نقدی بر نمایش پنج ثانیه برف به کارگردانی مرتضی میر منتنظمی خیابانهایی شلوغ ولی پُر از تنهایی ایران تئاتر- بهنام حبیبی :"پنج ثانیه برف"، مجموعهای از روایتهای پنج زن است که در ارتباطی نه چندان ملموس با یک مرد، سریالی از کنشها و واکنشهای روانی و درونی را در ...
نقد نمایش فاوست پلاس پلاس به کارگردانی میلاد اکبرنژاد فاوست ومفیستوی درون که ما را می بلعند ایران تئاتر_سیدعلی تدین صدوقی:ماجرای نمایشنامه فاوست را کموبیش میدانیم. فاوست مرد اهل علم و دانش و اندیشهای است که برای رسیدن به خواستههایش روح خویش را به شیطان ...
نقد نمایش همهچیز میگذرد تو نمیگذری حقیقتی که گلویت را می فشارد ایران تئاتر - سید علی تدین صدوقی : نمایش همهچیز میگذرد ... یک ملو درام است که بر متن و کلام استوار گردیده ازاینرو بازیگر محور نیز هست.
نگاهی به اهمیت نشست مدیران تئاتر منطقه غرب آسیا در جستوجوی افقهای تازه برای تئاتر منطقه ایران تئاتر - فهیمه نجمی : اگر برای سالها معدود تبادلات تئاتری با فراسوی مرزهای کشور به تکوتوک اجراهای حاضر در بخش بینالملل جشنوارهها محدود میشد، این روزها ...
نگاهی به نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند تعهدی زنده در میان سالها انتظار ایران تئاتر - عباس عبدالعلی زاده : «سردار» عنوان تازهترین نمایش نادر برهانی مرند است که با موضوع دفاع مقدس در تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه میرود. «سردار» ...
نقد نمایش درباره تصویرت از من تجدید نظر کن به کارگردانی آروند دشت آرای دروغ بودگی در تجربه ای دوسویه با مخاطب سید محمد تقی زاهدی: «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن»؛ «سبکی جدید در تئاتر» بوجود آورده و تعریفی جدید از تجربه مشترک عوامل تئاتر و مخاطبین را به رُخ میکشد. اثری غنی ...
سیاهپوشان با زبان کوهستانی به تالار مولوی آمدند فریاد اعتراض پینتر با زبان کوهستانی ایران تئاتر - بهنام حبیبی: "زبان کوهستانی"، زبان اعتراضی هارولد پینتر به وزن سنگین نظامهای بالاسری و خفقانهای اندیشگی دیکتاتوریهای خشونت محوری است ،که ریشه در ...
نقدی بر نمایش آخرین انار دنیا به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی کاش آخرین انار دل ما پیدا بود ایران تئاتر - بهنام حبیبی: تالار سایه مجموعه تئاتر شهر، این روزها "آخرین انار دنیا"ی "بختیار علی" را در روایت دراماتیکش تجربه میکند.
نگاهی به نمایش روایت عاشقانه با طراحی و کارگردانی بابک دقیقی بازنمود مردانه از خصلت های روانی زنان سیدعلی تدین صدوقی:نمایش روایت عاشقانه یک براساس نویسی است و با متن اصلی به لحاظ اجرایی متفاوت است و در یک بهاصطلاح آشپزخانه اتفاق میافتد .
نگاهی به رخدادهای نمایشی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران(بخش دوم) از اندوه ببریده شدن از نیستان، تا لذت تماشای نمایش در نیآوران عرفان پهلوانی:بگذارید بخش دوم این نوشته را با این آرزو که مدیران فرهنگی پیش از درآمدزایی رخدادهای هنری به این بیاندیشند که چگونه میتوان از هنرمندان، هنر و به ویژه ...
نگاهی به نمایش دوشیزگان باغ لیمو نوشته علی محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش براساس نویسی و چالش اقتباس از آثار لورکا سید علی تدین صدوقی:در سالهای اخیر بر اساس نویسی ،اقتباس ، برداشت ، نگاه ، نیمنگاه و... از آثار بزرگ و معروف نویسندگان بنام و مشهور در بین هنرمندان تئاتر بسیار باب ...
نقد نمایش باد شیشه را می لرزاند به کارگردانی هستی حسینی ومصطفی کوشکی اثری اجتماعی در قالب اجرایی اکسپرسیونیستی سید علی تدین صدوقی: نمایش باد شیشه را میلرزاند یک رئالیست اجتماعی است که معضلات و مسایل مبتلابه جامعه را در خصوص زنان وتبعیض و ظلم و ستمی که توسط مردان و جامعه مرد ...
نقد نمایش سردار با نویسندگی و کارگردانی نادربرهانی مرند تلفیقی دراماتیک از رئالیست جادویی و سیال ذهن سیدعلی تدین صدوقی: نمایش سردار موضوعی را مطرح میکند که شاید در خصوص رزمندگان دفاع مقدس کمتر مطرحشده باشد وان بیماری است که دکتر کامران که نقش آن را حسن پاکدل ...
نقد نمایش زیرزمین تا پشت بام به کارگردانی افسانه ماهیان محدودیت،ممنوعیت،مهاجرت ایران تئاتر- مسعود موسوی: بحران هویت براساس شاخص های مختلف از جمله مهاجرت یکی از تم هایی است که در شرا یط کنونی مورد توجه بسیاری از هنر مندان در شاخه های مختلف هنری ...
نقد نمایش کولا نوشته و کارگردانی نصیر ملکی جو مصرف گرایی و از خودبیگانگی سید علی تدین صدوقی:نمایش کولا بهظاهر ایده خود را از کتاب ترسولرز " مدیحهای برای ابراهیم " نوشته سورن کریگارد گرفته است ظاهراً در تقبیح مصرفگرایی کارتلها و ...
نقد نمایش زنانیکه به بزها خیره شده اند با طراحی٫ نویسندگی وکارگردانی ایوب آقاخانی گذر از رئالیسم در بازشناخت ارتباط از دست رفته سید علی تدین صدوقی:نمایش زنانیکه به بزها خیره شده اند به نویسندگی وکارگردانی ایوب اقاخانی درتماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه است . نمایش به موقعیت زنانی می پردازد که ...