از تاریخ
 تا تاریخ
 
گروه وَ ناگهان تبدیل به یک کمپانی موثر و فعال تولید تئاتر شده است

یادداشتی درباره‌ی نمایش «آرتیگوشه»
گروه وَ ناگهان تبدیل به یک کمپانی موثر و فعال تولید تئاتر شده است

یادداشتی درباره‌ی نمایش «آرتیگوشه»

*جواد عاطفه از نگاه من آرتیگوشه یک کار متفاوت بود که البته از محمد میرعلی‌ اکبری به عنوان نویسنده انتظاری کمتر از این نداشتم. محمد میرعلی اکبری همیشه با جریان روز ...

نمایشی برای آگاه کردن دانش آموزان از اتفاقاتی که در سوریه رقم می خورد

«جهاد»؛ تئاتر و طرح پرسش رادیکالیزه شدن با دانش‌آموزان
نمایشی برای آگاه کردن دانش آموزان از اتفاقاتی که در سوریه رقم می خورد

«جهاد»؛ تئاتر و طرح پرسش رادیکالیزه شدن با دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر درفرانسه ؛بن (Ben) با خودش عهد کرده که به سوریه برود و کافران را بکشد و دیگر به موسیقی گوش ندهد. ولی در دل شب، زمانی که دو وردست‌اش به ...

در باب « در باب تفریحات سالم و غیر سالم»

در باب « در باب تفریحات سالم و غیر سالم»

اوایل در دوران دانشجویی، از احسان عرفانی خوشم نمی آمد. این که یکی از دانشگاه شریف انصراف داده تا تئاتر بخواند، ولی به هر حال برایم جالب بود. (البته امروز زیادند تعداد ...

شرح احوال نخستین روزنامه تئاتری ایران به قلم سیدفرید قاسمی

توپ‌پرانی بهارستان پرونده «تیاتر» را بست
شرح احوال نخستین روزنامه تئاتری ایران به قلم سیدفرید قاسمی

توپ‌پرانی بهارستان پرونده «تیاتر» را بست

امروز، سی‌ام بهمن‌ماه، سالروز انتشار نخستین نشریه تئاتری ایران است که در سال ۱۳۲۶ قمری منتشر می‌شد. میرزا رضا خان طباطبایی نایینی صاحب امتیاز و «نگارنده» این ...

از علائم تئاتر...

از علائم تئاتر...

تئاتر گریستن از همه‌ی قول‌هاست. به چشم‌هایمان اعتماد کنیم. همه‌ی این گریستن‌ها یعنی این که تئاتر، با مردم است، برای مردم است...

یادداشتی بر نمایش «پسر نیل» به کارگردانی ناصر آویژه

وقتی لطفِ حق شامل تئاترِ کودک و نوجوان می‌شود
یادداشتی بر نمایش «پسر نیل» به کارگردانی ناصر آویژه

وقتی لطفِ حق شامل تئاترِ کودک و نوجوان می‌شود

نمایشنامه گیتا داودی همچون یک هرم مصری، سه ضلع هیجان، اندوه و شادی را در خود دارد و خوشبختانه از هر کدام به میزان لازم. نویسنده هرگز نکته و موضوعی را در نمایش بیش از حد ...

«تئاتر» شکل تازه‌ای از «کتاب»

«تئاتر» شکل تازه‌ای از «کتاب»

تئاتر، مؤلف است و مخاطب تألیفات تئاتر، آدم‌های دیروز و امروزی هستند که می‌خواهند خودشان را در این کتاب جست‌وجو کنند. این جست‌وجو وقتی به تسکین مخاطب ختم می‌شود که ...

چمران ایوب

چمران ایوب

ارمغان بهداروند: رویارویی با آدم­هایی که در حافظه‌ی تاریخی مخاطبان شکل گرفته‌اند، چندان هیجان‌آفرین و رغبت‌بخش نیست، خاصه آن که این شخصیت بر اساس باورهای ...