گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر فریا امامی: فضای تئاتر دانشگاهی سرشار از کارهای خلاق و جسورانه است فریا امامی نویسنده و کارگردان نمایش «ریچارد سوم» میگوید در این اثر زمانهای گذشته، حال و آینده با یکدیگر ادغامشدهاند و قصد داشتیم تجربه جدیدی را به ثبت برسانیم ...
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح کرد «بوق»، یک طنز اجتماعی در فضایی فانتزی است مرضیه علیزاده، کارگردان نمایش «بوق» میگوید این نمایش به دغدغههای یک معلول در فضایی فانتزی و سوررئال و در قالب طنز اجتماعی میپردازد و تلاشهای این توانیاب را ...
گفتوگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود داور بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است میگوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...
در گفتوگو با کارگردان نمایش «دللرزه» مطرح شد از لرزش دل اولیای دم تا یادآوری حادثهای مرگبار مجتبی لالهزاری، کارگردان نمایش «دللرزه»، از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری حاصل دغدغهمندی ...
گفتوگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفتانگیز است ناتاسیس سارانتوس، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی بازیگری در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با بیان اینکه از دیدن پتانسیل و علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیتهای جشنواره افزوده است علیرضا تاجیک، کارگردان تئاتر خیابانی «اپی لپسی» به عنوان یکی از آثار راهیافته به این بخش از جشنواره تئاتر فجر معتقد است تنوع موضوعات و اجراها در این دوره از ...
حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست پنجمین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران، حضور دوهزار مخاطب در تئاترشهر و همراهی هنردوستان ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر علیرضا داوری: «کابوسنامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر میکشد علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوسنامه اهل هوا» معتقد است این نمایش که بر اساس آیینها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده است، تصویری از تقابل سنت و ...
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد «آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» میگوید دغدغهمندیاش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکلگیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکلگیری اثری در ...
در گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره فجر مطرح شد «مغزهای کادوپیچشده»؛ روایت یک قصه واقعی در جنگلهای نور مهدی نصراللهزاده، کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره فجر گفت «مغزهای کادو پیچ شده» روایت یک قصه واقعی در جنگلهای نور است.
گفتوگو با کارگردان حاضر در جشنواره فجر42 پرهام خاکزاد: باید تعداد رویدادهای تئاتر دانشجویی افزایش یابد پرهام خاکزاد میگوید از نظر من مهمترین رویدادهای تئاتری کشور، جشنوارههای مرتبط با دانشجویان است، چراکه آثار این نسل سرشار از خلاقیت و حرفهای تازه است.
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است کارگردان نمایش «عروس فلسطین» میگوید نمایشنامه این نمایش پانزده سال پیش به نگارش درآمده است و تاکنون فرصت و مجالی برای روی صحنه بردن آن پیش نیامده بود اما با ...
چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد آزادیخواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت در چهارمین جلسه نقد و بررسی آثار بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر که چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد، سه نمایش مورد تحلیل ...
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایشهای کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم بهروزرسانی و استفاده از شیوههای نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدمهاست وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدمها ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنهای) جشنواره تئاتر فجر مصطفی محمدیدوست: «کَل»، نقدی بر شکار است مصطفی محمدیدوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» میگوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن میآورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.