از تاریخ
 تا تاریخ
 
نقد نمایش انسانم  آرزوست ، به نویسندگی و کارگردانی  داوود فتحعلی بیگی

یک کمدی درام تخت حوضی جذاب
نقد نمایش انسانم  آرزوست ، به نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی

یک کمدی درام تخت حوضی جذاب

حسن پارسایی: تأثیرگذار ترین  و تحول ساز ترین  گونه های  نمایشی ، گونه های اجتماعی و سیاسی انتقادی اند ، چون مسائل جامعه را  به شکلی هنرمندانه  به  نمایش می گذارند و ...

نقد نمایش  شایعه اثر  ژان میشل ریب با طراحی و کارگردانی «داریوش مؤدبیان»

     ترکیبی زیبا از کمدی و درام
نقد نمایش شایعه اثر ژان میشل ریب با طراحی و کارگردانی «داریوش مؤدبیان»

     ترکیبی زیبا از کمدی و درام

حسن پارسایی:اگر نمایشنامه نویس بتواند  موضوعی ساده را چنان به پردازش درآورد  که از بطن آن  داده هائی  نامتعارف و حتا  متناقض  و پارادوکسیکال بیرون آید ونهایتأ اثرش ...

نگاهی به نمایش جهان انزوا،به کارگردانی رضا کوچک‌زاده

اثری به غایت ضدجنگ با ابعاد و ویرانی‌های واقعی
نگاهی به نمایش جهان انزوا،به کارگردانی رضا کوچک‌زاده

اثری به غایت ضدجنگ با ابعاد و ویرانی‌های واقعی

صهبا منیرزاد:جهان انزوا را باید اثری به غایت ضدجنگ دانست چرا که زشتی‌های جنگ را بی‌شمار می‌داند؛ هر چند که تمام این زشتی‌ها برای انسان امروز، قابل درک است، جنگ را ...

نقد نمایش  پرتقال های کال  به  کارگردانی  صابر ابر                

    بازتاب  نارسائی های متن بر روی صحنه
نقد نمایش پرتقال های کال به کارگردانی صابر ابر                

    بازتاب نارسائی های متن بر روی صحنه

حسن پارسایی:در تعریف داستان های خاص تئاتر معمولأ علاوه بر سرگرم کنندگی موضوع و داستان ، ایجاد فرصت های عمیق تر و تحلیل گرانه برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر و ارزیابی ...

نقد نمایش «پدر یک دقیقه ای» به نویسندگی و کارگردانی رضا فیاضی

از روانشناسی تا درام، راهی دشوار و زیبا
نقد نمایش «پدر یک دقیقه ای» به نویسندگی و کارگردانی رضا فیاضی

از روانشناسی تا درام، راهی دشوار و زیبا

عرفان پهلوانی:«رضا فیاضی» بازیگری است کاربلد و گیرا؛ او سال ها تجربه در زمینه ی بازیگری در رسانه های گوناگونی همچون تاتر، سینما و تلویزیون را اندوخته است و حتی تجربه ...

نقد نمایش «پرواز عمود کبوتر دریائی ...» به کارگردانی سیما شیبانی

تماشاگرشریک؛تماشاگربازیگر
نقد نمایش «پرواز عمود کبوتر دریائی ...» به کارگردانی سیما شیبانی

تماشاگرشریک؛تماشاگربازیگر

مسعود موسوی: مشارکت دادن تماشاگران  در یک اجرا ویا به اصطلاح تماشاگر شریک از گذشته های خیلی دور در بین روشهای مورد نظر تعداد بیشماری از کارگردانان تاتری قرار داشته  ...

  نقد ی بر نمایش راپورت های شبانه دکتر مصدق نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی

کمینه گرائی در معرفی یک شخصیت  تاریخی و سیاسی 
  نقد ی بر نمایش راپورت های شبانه دکتر مصدق نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی

کمینه گرائی در معرفی یک شخصیت تاریخی و سیاسی 

حسن پارسائی: انتخاب موضوعی که برای مردم  بسیارآشناست وآنان آگاهی زیاد  درمورد آن دارند،نویسنده را ملزم می کند در رابطه با پردازش آن  برای دنیای نمایش طراحی خاص ...

نقدی بر نمایش «لاکی عجق وجق»به کارگردانی آناهیتا غنی زاده

درگیر ایده های اولیه بدون پردازش دراماتیک
نقدی بر نمایش «لاکی عجق وجق»به کارگردانی آناهیتا غنی زاده

درگیر ایده های اولیه بدون پردازش دراماتیک

عرفان پهلوانی:نمایش «لاکی عجق وجق» به نویسندگی «امیر مشهدی عباس» و کارگردانی «آناهیتا غنیزاده» تیر و مرداد ۱۳۹۵ در تالار هنر به روی صحنه می رود. شوربختانه این نمایش از ...

نقدی فرمالیستی بر اجرای هیپولیت با طراحی و کارگردانی فرزاد امینی

روزگار نفرین شدن مردمان ناپرهیزگار
نقدی فرمالیستی بر اجرای هیپولیت با طراحی و کارگردانی فرزاد امینی

روزگار نفرین شدن مردمان ناپرهیزگار

رضا آشفته: گاهی دگرگونی متون کلاسیک که بر پایه ارائه فرم و ساختار نوین انجام می شود، برای مخاطب چالش بیشتری را به همراه دارد که آیا آن را بپذیرد یا ردش کند؟! در اجرای ...

نگاهی به نمایش
نگاهی به نمایش "در پهنۀ دریا"، به کارگردانی شهرام مسعودی

این پیشانی نوشت سیاه است که قربانی می شود

رضا آشفته : "در پهنۀ دریا"، نمایشی بر گرفته از اثری به همین نام از اسلاومیر مروژک لهستانی است که در دستگاه نمایش های ایرانی و برگرفته از تقلید، روحوضی، تعزیه و روضه ...

نگاهی به نمایش «دیوان غربی شرقی» به کارگردانی محسن حسینی

تئاتر بینافرهنگی و ابهامات و ضرورت‌های اجرایی آن
نگاهی به نمایش «دیوان غربی شرقی» به کارگردانی محسن حسینی

تئاتر بینافرهنگی و ابهامات و ضرورت‌های اجرایی آن

نمایش کلاژی‌ست از مهارت‌های مختلف اجرایی بر صحنه که بر بسترهای مختلف فرهنگی و حتی رسانه‌ای ارائه می‌شود. بر اساس ذات و هدف نهایی این نمایش، گاهی نیز امر زبانی ...

نگاهی به «من ـ مده‌آ» به کارگردانی سالومه یوگلیدزه

برآمدن تناقضات درون؛ زنانگی‌های امر تراژیک
نگاهی به «من ـ مده‌آ» به کارگردانی سالومه یوگلیدزه

برآمدن تناقضات درون؛ زنانگی‌های امر تراژیک

«من-مده‌آ» فضای نمایش را در یک آشپزخانه به تصویر می‌کشد. زن‌ها آشپزی می‌کنند، سبزی پاک می‌کنند، رخت می‌شویند، تلویزیون نگاه می‌کنند و آواز می‌خوانند و غیره. ...