پنجمین جلسه نقد آثار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد روایت رنج بشر، دموکراسی با طعم همبرگر و دروغپردازی نشست پنجم نقد و بررسی نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر فجر ۴۲ با حضور علاقهمندان و رضا آشفته و سیدعلی تدین صدوقی بهعنوان منتقد و نیز مهدی حامدسقایان، دبیر این ...
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان تماشاخانه ایرانشهر صاحب پلاتو شد تماشاخانه ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروهها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده ...
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح کرد «بوق»، یک طنز اجتماعی در فضایی فانتزی است مرضیه علیزاده، کارگردان نمایش «بوق» میگوید این نمایش به دغدغههای یک معلول در فضایی فانتزی و سوررئال و در قالب طنز اجتماعی میپردازد و تلاشهای این توانیاب را ...
حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست پنجمین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران، حضور دوهزار مخاطب در تئاترشهر و همراهی هنردوستان ...
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد «آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» میگوید دغدغهمندیاش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکلگیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکلگیری اثری در ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است کارگردان نمایش «عروس فلسطین» میگوید نمایشنامه این نمایش پانزده سال پیش به نگارش درآمده است و تاکنون فرصت و مجالی برای روی صحنه بردن آن پیش نیامده بود اما با ...
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایشهای کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم بهروزرسانی و استفاده از شیوههای نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنهای) جشنواره تئاتر فجر مصطفی محمدیدوست: «کَل»، نقدی بر شکار است مصطفی محمدیدوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» میگوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن میآورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.
دبیرخانه چهلودومین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد «هملت» به صحنه نمیرود دبیرخانه چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اعلام کرد با توجه به فراهم نشدن شرایط و امکانات فنی گروه نمایش «هملت» از کشور ارمنستان، این اثر روی صحنه نخواهد ...
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد سرآمدان تئاتر خیابانی استانها در جشنواره 42 حضور دارند شیوا قاسمی، کارگردان تئاتر خیابانی «باشد وقتی دیگر» با بیان اینکه در این بخش از چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، جمعی از بهترینها و سرآمدان استانها حضور دارند، ...
نمایشی که به جشنواره تئاتر فجر بازگشت محمد جواد شریفی که پیش از این نمایشش از جدول جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شده بود، با ابراز خرسندی از بازگشت نمایش «خاطرات یک دلقک» به جشنواره فجر گفت خوشبختانه ...
گفتوگو با داور مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر سیدحسین فداییحسین: نمایشنامههای ما از دغدغههای اجتماعی فاصله گرفتهاند سیدحسین فداییحسین، داور مسابقه نمایشنامهنویسی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، نگاه هنرمندانه، تازه و غافلگیرکننده به موضوع و همچنین کیفیت فنی ...
گفتوگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاههای آموزشیِ چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنوارههای ارمنستان، از آشناییاش با ...
در جلسه نقد و بررسی آثار مسابقه تئاتر ایران مطرح شد: حلقه مفقوده تئاتر ما دراماتورژی است منتقدان تئاتر در نخستین جلسه نقدو بررسی آثار بخش مسابقه تئاتر ایران با تاکید بر اهمیت نمایشنامه، از دراماتورژی به عنوان حلقه مفقوده در تولیدات نمایشی کشور یاد ...
فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنهای جشنواره فجر استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند هنرمندان، سیاستمداران، مدیران فرهنگی و علاقهمندان به هنرهای نمایشی، در نخستین روز از اجراهای صحنهای چهلودومین جشنواره فجر، با حضور خود در تالارها و ...
در کارگاه آموزشی «فرم-حرکت» مطرح شد جایگزینی حرکت به جای دیالوگ در تئاتر معاصر دومین کارگاه آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با موضوع «فرم-حرکت» و با تدریس هایک اسرافیلیان با تأکید بر جایگزینی حرکت به جای دیالوگ برای انتقال ...
نامزدهای دریافت جوایز بخش رادیوتئاتر فجر 42 معرفی شدند نامزدهای شاخههای افکت زنده، صدابردار، بازیگر زن، بازیگر مرد، نمایشنامهنویسی، کارگردانی و تهیهکننده بخش مسابقه رادیو تئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی ...
داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره فجر معرفی شدند علیرضا استادی، مهدی حبیبی، سعید اسماعیلی، علی براتی و محمدحسین ناصربخت بهعنوان هیئتداوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ...
داوران بخش مسابقه نمایشنامهنویسی تئاتر فجر 42 معرفی شدند بخش مسابقه نمایشنامهنویسی چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با داوری سه نمایشنامهنویس شناختهشده ایران برگزار شد.
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر محمد جهانپا: جان کلام «رویای اسبی به نام شبرنگ» وطنپرستی و میهندوستی است محمد جهانپا، کارگردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ»، این اثر را برداشتی از داستان شاهنامه فردوسی بزرگ میداند و میگوید نمایش، نگاهی به زندگی کیخسرو دارد و به ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر داریوش شهبازی: تلهتئاتر «بهترین حال»، تلفیقی از یک قصه رادیویی با انیمیشن است داریوش شهبازی، کارگردان و تهیهکننده تئاتر تلویزیونی «بهترین حال» با اشاره به استفاده از انیمیشن و گرافیک در فضاسازی این اثر، داستان خانوادگی آن را که به صورت ...
کارگردان نمایش تلویزیونی «جهنم سرد» مطرح کرد گام ابتدایی را برای تبدیل تئاتر کاربردی به تلهتئاتر برداشتم میلاد جباری مولانا، کارگردان و تهیهکننده نمایش تلویزیونی «جهان سرد» با بیان اینکه در این اثر شصت دقیقهای، مخاطب بخشی از نمایش است، به بیان چگونگی تبدیل تئاتر ...
گفتوگو با علیاصغر خطیبزاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر از کیفیت اجرای گروههای شهرستانی حیرتزده شدم عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایشهایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بودهاند و ایده و ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکلگیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره ...