از تاریخ
 تا تاریخ
 
درباره‌ نمایش «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داوود پارسا

جادوی لذت و رنج
درباره‌ نمایش «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داوود پارسا

جادوی لذت و رنج

مهدی نصیری: جادویی در تئاترهای این سال‌های یاسوج و گچساران وجود دارد که خیلی دوستش دارم. این جادوی تئاتری مخصوص نمایش‌های همین منطقه است. جور دیگری از آن مثلاً در ...

نگاهی به نمایش «هفت شبانه‌روز» نوشته آرش رضایی به کارگردانی مهدی روزبهانی و فروزان حسینی (کرج)

فرم‌ ساده، طراحی کاربردی و محتوای غنی
نگاهی به نمایش «هفت شبانه‌روز» نوشته آرش رضایی به کارگردانی مهدی روزبهانی و فروزان حسینی (کرج)

فرم‌ ساده، طراحی کاربردی و محتوای غنی

سید علی تدین صدوقی: نمایش «هفت شبانه‌روز» حداقل دو داستان را روایت می‌کند؛ یکی قصه واقعی اولین شهیده انقلاب اسلامی به نام «فرزانه دانش آشتیانی» که در ...

نگاهی به نمایش «سیمرغ» نوشته محمود مهدوی کار اکبر صادقی از اردبیل

از بقعه شیخ صفی تا شهادت در حرم امام رضا (ع)
نگاهی به نمایش «سیمرغ» نوشته محمود مهدوی کار اکبر صادقی از اردبیل

از بقعه شیخ صفی تا شهادت در حرم امام رضا (ع)

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «سیمرغ» ماجرای یک کبوترباز به نام سید در اردبیل است که شغلش کاشی‌کاری است. او در حال تعمیر گنبد بقعه صفی‌الدین اردبیلی است. سید یک ...

نقدی بر نمایش «آخرین نامه» نوشته مهرداد کوروش‌نیا و کار مهسا بایرام‌زاده از نقده

همچون پیک‌نیک در میدان جنگ
نقدی بر نمایش «آخرین نامه» نوشته مهرداد کوروش‌نیا و کار مهسا بایرام‌زاده از نقده

همچون پیک‌نیک در میدان جنگ

رضا آشفته: نمایش «آخرین نامه» کار مهسا بایرام‌زاده نه‌تنها چیزی کم از اجرای مهرداد کوروش‌نیا (نویسنده) ندارد بلکه در رعایت برخی از نکات و ارائه عناصر ...

نگاهی به نمایش «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی

گام زدن در راهی که انسانی دیگر می‌سازد
نگاهی به نمایش «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی

گام زدن در راهی که انسانی دیگر می‌سازد

سیدعلی تدین صدوقی: زمانی که وارد تالار سایه می‌شوی فضایی که برای نمایش ایجاد شده است، تو را می‌گیرد؛ تابوتی که جلوی صحنه قرار دارد و پرچم ایران روی آن کشیده شده، ...

نقد و نظری بر نمایش «طبقه‌ کور» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صدخسروی»

مانیفست ایرانی برای جامعه‌ آمریکایی
نقد و نظری بر نمایش «طبقه‌ کور» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صدخسروی»

مانیفست ایرانی برای جامعه‌ آمریکایی

احمدرضا حجارزاده: تئاتر از مهم‌ترین بسترهای موجود در عرصه‌ هنر برای بیان هرگونه نقد و نظری به شرایط و مناسبات موجود در جامعه و میان انسان‌هاست. از این‌رو ...

نقد و نظری بر نمایش «لافکادیو» به کارگردانی احمد تیموری

روایت عموشلبی از شیری که جواب گلوله را با گلوله داد
نقد و نظری بر نمایش «لافکادیو» به کارگردانی احمد تیموری

روایت عموشلبی از شیری که جواب گلوله را با گلوله داد

احمدرضا حجارزاده: تئاترهای کودک و نوجوان اغلب با مشخصه‌های شادی‌آفرینی و پیام اخلاقی و آموزشی برای مخاطب خاص خود شناخته می‌شدند اما به نظر می‌رسد طی چند سال ...

نقدی بر نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» نوشته مسعود سمیعی و کار سیدعلی تدین صدوقی

پیش‌افتادگی از متن یا نگاه خلاقه
نقدی بر نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» نوشته مسعود سمیعی و کار سیدعلی تدین صدوقی

پیش‌افتادگی از متن یا نگاه خلاقه

رضا آشفته: به‌راحتی می‌شد فهمید که در اجرای نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه»، سیدعلی تدین صدوقی در مقام یک کارگردان نوجو بر آن است که فراتر از متن نسبتاً ...

نگاهی به نمایش «شاه مردنی هیچ کجا» به کارگردانی محمد مروج

مراقبت و تنبیه از اسطوره تا تیمارستان
نگاهی به نمایش «شاه مردنی هیچ کجا» به کارگردانی محمد مروج

مراقبت و تنبیه از اسطوره تا تیمارستان

علیرضا نراقی: نمایش «شاه مردنی هیچ کجا» به نویسندگی و کارگردانی محمد مروج که این روزها در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود، درامی دیریاب در باب مضامینی ...