گفت وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی فرشته جعفری: ارادت قلبی مردم ایران به امام هشتم وصف ناپذیر است فرشته جعفری که با نمایش «لکه های پاک» در بخش خیابانی سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی حاضر است، با اشاره به این موضوع که ارادت قلبیای که مردم ایران نسبت به امام هشتم ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «فین جین» تلخی واقعیت را با چای نبات کمدی به مخاطب میچشانیم محمود موسوی، کارگردان نمایش «فین جین» میگوید تلخی و زهر داستان امیرکبیر را با چای نبات کمدی به مخاطب منتقل کرده و در قالب کمدی او را به تفکر دعوت میکنیم.
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»: سازمان تئاتر میتواند هنرمندان کشور را منسجم کند ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت هنرمندان سراسر کشور، راهاندازی سازمان تئاتر ایران، ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «نظام ابنعربی» یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد یاسمین عباسی، کارگردان نمایش «نظام ابن عربی» با بیان اینکه پرداختن به شخصیتی چون ابنعربی کار سختی است، میگوید زیست عرفانی قرابتی با زمان حال ما ندارد.
گفتوگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کانلمیکن» نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل میکند سیدعلی موسویان، نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «کانلمیکن» میگوید به نظر من نویسنده هوشمند کسی است که در کنار پرداختن به موضوعات مختلف، حرف روز جامعه را به ...
در گفتوگو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد سیدحسین ساداتی: حمایت از نمایشهای کمدی، یک برد فرهنگی است سیدحسین ساداتی، داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقهمند است و این گونه نمایشی میتواند ...
امید دانشوران، کارگردان نمایش «1236»: تلاش کردهام اثری دغدغهمند را روی صحنه تئاتر بیاورم امید دانشوران، نویسنده و کارگردان نمایش «دوازده سی و شش»، میگوید همه تلاشش را کرده است و میکند تا اثری دغدغهمند را در تئاتر شهر روی صحنه بیاورد.
گفتوگو با امیر خواجه میرکیپور «اسب قاتلین» به تماشاگران احترام میگذارد امیر خواجه میرکیپور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر میگوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسنها، بازیها ...
نیاز اسماعیلپور، کارگردان «رقص فراموشی» مطرح کرد اجرایی درباره حرف نزدن و عمل کردن نیاز اسماعیلپور، کارگردان و نویسنده «رقص فراموشی»، این نمایش را اثری درباره حرف نزدن و عمل کردن معرفی میکند؛ آنهم در روزگاری که جامعه بیش از هر حرفی، به قدم ...
گفتوگو با کیارش رُست «روال عادی»؛ نقدی اجتماعی متکی بر روند جابهجایی قدرت است کیارش رُست، طراح و کارگردان «روال عادی» میگوید این نمایش، روایتی از جابهجایی قدرت و نقدی بر سوءاستفاده افراد از موقعیت و جایگاهی است که در آن قرار میگیرند.
گفتگو با کارگردان نمایش «سنجاب» مهدی روزبهانی: تئاتر حاصل همفکری جمعی است مهدی روزبهانی، کارگردان نمایش «سنجاب» میگوید تئاتر حاصل همفکری جمعی است که توجه آن به موضوعات اجتماعی قطعا میتواند در فرهنگسازی و دغدغهمندی افراد موثر باشد.
در گفتوگو با کاوه مهدوی مطرح شد «آبیگونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه و شعار کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبیگونه» میگوید، بسیاری از مسائل و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت ...
گفتوگو با کارگردان «انگشتر اسرارآمیز» میثم یوسفی: جای زنگ تئاتر در مدارس به صورت تخصصی و کاربردی خالی است میثم یوسفی، کارگردان نمایش «انگشتر اسرارآمیز» با بیان اینکه امیدوار است خانواده تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان فراتر از داشتهها و تجربیات گذشتهاش به دارایی و ...
پرسش محمد مسگری، کارگردان نمایش «خواب مرد مُرده» چرا حضور در کافه را به تماشای تئاتر ترجیح میدهیم؟ محمد مسگری، کارگردان «خواب مرد مرده» با بیان اینکه هنرمندان نیز در عدم حمایت از تئاتر سهیم هستند، میگوید ما بین تئاتر و کافه، کافه را انتخاب میکنیم و با همان پول ...
گفتوگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» براین باور است که تئاتر به ویژه تئاتر شقاوت، مانند نیشتر پزشکی است که درد دارد اما برای سلامتی، شادابی و حال خوب لازم است.
گفتوگو با کارگردان نمایش «یاخته» میثم نویریان: از دغدغههای اجتماعی نباید غافل شد میثم نویریان، کارگردان نمایش «یاخته» با بیان اینکه فرزندآوری، دغدغه تمام جوامع بشری است، گفت بیتوجهی به این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه خواهد شد که ...
گفتوگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» جایی که آرامش درگیر چالشهای عجیب میشود؛ هنر همان کشتی نجاتدهنده است مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهاییبخش و نجاتدهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر ...
گفتوگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت میکند نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، میگوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش ...
گفتوگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» میگوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاریهای امثال خانم پری صابری و دیگر همنسلان نجیب شان خواهد بود. ...
گفتوگو با بازیگری که جای سعدی افشار روی صحنه رفت داوود داداشی: هر که صورتش سیاه شد، «سیاهباز» نیست داوود داداشی، بازیگر پیشکسوت نمایشهای ایرانی با بیان اینکه «سیاهبازی» خُم رنگرزی نیست، میگوید هرکه صورتش سیاه شد؛ «سیاهباز» نیست.
مرشد میرزاعلی: نقالی ریشه در جان مردم دارد مرشد محسن میرزاعلی با بیان اینکه نقالی و پردهخوانی کسوتی سنگین در مسیر انسانسازی، رشد و معرفت است، میگوید این هنر در جان مردم ریشه دارد.
علیرضا اخوان، کارگردان نمایش «سنتز»: تئاتر ایران، ارتباط اجتماعیاش را از دست داده است علیرضا اخوان، نویسنده و کارگردان نمایش «سنتز» معتقد است بسیاری از مدیران و فعالان هنرهای نمایشی کشور، دنبال تئاتر بیمسئله هستند و برای همین، بیشتر آثاری که روی ...
گفتوگو با مهدی طالعینیا، پژوهشگر و نقاش قهوهخانهای چگونه 110 داستان از زندگی امام علی (ع) روی پرده نقش بست؟ مهدی طالعینیا، نقاش قهوهخانهای میگوید با بازسازی پردههای نقالی با کمک تئوری تطبیق اسطورهای، اولین پرده جامع علوی را با ۱۱۰ قصه از کرامات، فضائل و شخصیت حضرت ...
یک غفلت فرهنگی مهدی دریایی: بیشتر مجالس شبیهخوانی علوی فراموش شدهاند مهدی دریایی، پژوهشگر و تعزیهخوان پیشکسوت، میگوید ۲۳۰ مجلس شبیهخوانی علوی را در اختیار داریم که متاسفانه طی سالهای اخیر بیشتر این مجالس فراموش شده و اجرا ...