حسن دادشکر: اداره تئاتر، مرکزی برای گردهم آمدن هنرمندان بود حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران میگوید اداره تئاتر همیشه مرکزی برای تجمع و گردهم آمدن اهالی تئاتر و همچنین هنرمندانی بود که برای تئاترهایشان تمرین میکردند.
گفتوگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیستوهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری ...
هوشنگ توکلی در نمایشگاه رسانههای ایران مطرح کرد ادارهکل هنرهای نمایشی باید به یک سازمان قدرتمند تبدیل شود هوشنگ توکلی خبر داد در سند ملی تئاتر، این موضوع که چگونه ساختار مدیریت هنرهای نمایشی کشور را تبدیل به یک سازمان پرقدرت با بودجه بیشتر کنیم، بررسی و پیشنهاد ایجاد ...
گفتوگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار میداند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار ...
در گفتوگو با دو عروسکگردان نمایش «آیینه» مطرح شد شگفتزدگی یونانیها از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان الینا پانایوتو و نیکولاس تومبروس دو هنرمند یونانی حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان میگویند از برگزاری و حضور مخاطبانی از طیف کودک، نوجوان و بزرگسال در ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «آسمان غزه» علی زمانیان: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان میتواند صدای کودکان غزه باشد علی زمانیان، کارگردان نمایش «آسمان غزه» میگوید جشنواره تئاتر کودک و نوجوان میتواند صدای کودکان غزه باشد.
نویسنده، طراح و کارگردان نمایش نوجوان «دلغک»: جای مخاطب نوجوان در سالنهای خصوصی نیست سعید ابک، نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «دلغک» میگوید با علم به اینکه کار در گیشه شکست خواهد خورد برای به نمایش گذاشتن کاری برای نوجوانان تلاش کردم زیرا این ...
مدیر کل هنرهای نمایشی: وزارت ارشاد بهتنهایی نمیتواند پاسخگوی نیازهای تئاتر ایران باشد مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که وزارت ارشاد بهتنهایی نمیتواند پاسخگوی نیازهای تئاتر ایران باشد و باید نهادهای دیگر از تولید و ...
کارگردانهای نمایشهای بزرگسال عروسکی از دغدغههایشان گفتند نمایش بزرگسال عروسکی، نمایشی حرفهای با ابزار عروسک است کارگردانان سه نمایش «مامان»، «دویستوهشتادمین شب سال» و «مَثلث» بر این باورند که نمایش بزرگسال عروسکی، نمایشی حرفهای با ابزار عروسک است که باید مثل دیگر آثار ...
گفتوگو با حسین کشفیاصل کارگردان «عددهای نشده» چالش بازیگری روی فرش ایرانی حسین کشفیاصل کارگردان نمایش «عددهای نشده» میگوید بازیگران من در این نمایش به واسطه طراحی صحنه و میزانسنهای اجرایی، اجازه دارند فقط در محدوده داخلی یک فرش ...
گفتوگو با دو بازیگر نمایش «خبرنگار بیخبر» بداهه، اسلحه بازیگر در اجرای نمایش محیطی است محمدهادی عطایی و مهدی ضیائیانپور، بازیگران اثر اجرایی «خبرنگار بیخبر»، تئاتر محیطی را پلی برای آشتی مخاطبان با تئاتر صحنهای دانستند و همچنین بر نقش پُر رنگ ...
عضو هیئت انتخاب تئاتر نوجوان جشنواره اردکان مطرح کرد درک مفهوم «دغدغه روز»؛ چالش هنرمندان در مواجهه با تئاتر کودک است فریبا دلیری، عضو هیئت انتخاب تئاتر نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت محتوای کودک می بایست مبتنی بر دغدغه کودک امروز باشد؛ یعنی هم مبتنی بر جامعه شناسی و ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» زهرا ناظری: خواندن قصه، کودکان را برای تماشای نمایش آماده میکند زهرا ناظری، نویسنده و کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» میگوید خواندن کتابهای قصه برای کودکان زیر سه سال، آنها را برای همراه شدن و تماشای نمایش کودک آماده ...
عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان: آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفتزده کرد عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان یکی از ویژگیهای مهم جشنواره را حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و گفت آثار آنها مرا شگفتزده کرد، ...
حسن دادشکر مطرح کرد وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچهها را شاد کند حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچهها نیست بلکه باید در قبال ...
حمید گلی مطرح کرد فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاهتر کنیم حمید گلی عضو شورای انتخاب بخش تئاتر نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان میگوید یکی از فاکتورهای مهم در ارتباط با تولید اثر برای کودکان این ...
گفتوگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی» جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است بابک پرهام، نویسنده نمایشنامه «شکافتن کام ماهی» میگوید ادبیات نمایشی ما به نمایشهایی رئالیستی با توجه به طبقه متوسط جامعه کمتر پرداخته و این در حالی است که عمده ...
طراح پوستر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی: هنرمند برای خلق اثر باید با موضوع و مخاطب همذاتپنداری کند حجت مجرد، طراح پوستر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی میگوید هنرمند باید خود را به موضوعی که میخواهد در ارتباط با آن اثری تولید کند نزدیک کرده و با موضوع و افرادی ...
بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال «روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش «روزی روزگاری سمنگان» با بیان اینکه هیچگاه از تئاتر و کارگردانی دور نبوده است، میگوید این نمایش تلفیقی از واقعیت و خیال است از ...
گفتوگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر معرفی مهمترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»میگوید نسلی که الان تئاتر کار میکند شاید هیچوقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که ...
گفتوگو با کارگردان «دویست و هشتادمین شب سال» مرجان پورغلامحسین: میکروتئاتر، جهان تئاتری را گستردهتر میکند مرجان پورغلامحسین، نویسنده و کارگردان نمایش «دویستوهشتادمین شب سال» بر این باور است که استفاده از تکنیک میکروتئاتر جهان تئاتری را گستردهتر میکند و در عین حال ...
توضیحات احسان اکبرنژاد درباره نمایشی که روی صحنه میآورد «مرگ مرموز خانم پاترز»، اثری جنایی-کمدی است احسان اکبرنژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مرگ مرموز خانم پاترز»، با بیان اینکه متن این اثر، جنایی-کمدی است، شیوه اجرایی آن را، ترکیبی از چندین سبک تئاتری دانست. این ...
پرویز فلاحیپور: در صورت مهیا شدن شرایط کارگردانی خواهم کرد پرویز فلاحیپور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، با بیان اینکه اگر نمایشنامه خوب و کم پرسوناژ داشته باشد، نمایشی را روی صحنه خواهد برد، تئاتر را هنری انسانساز و ...
حسین سبزواری درخواست کرد اردکان، میزبان همیشگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شود حسین سبزواری، فرماندار اردکان با اشاره به نقش مهمی که جشنوارههای فرهنگی و هنری میتوانند بر فرهنگسازی داشته باشند، خواستار برگزاری دائمی جشنواره تئاتر کودک و ...