منولوگ؛فیلم نامهای کوتاه از اینگمار برگمان (مقدمهی کتاب ”پرده پنجم” نوشته برگمان) New Page ۱ ۱۵۷۵;۱۶۱۰;۱۶۰۶;۱۶۰۵;۱۵۷۵;۱۵۸۵;۱۷۱۱; ۱۵۷۶;۱۵۸۵;۱۷۱۱;۱۶۰۵;۱۵۷۵;۱۶۰۶;:۱۵۷۸;۱۵۸۵;۱۵۸۰;۱۶۰۵;۱۶۰۷;: ۱۵۸۲;۱۵۸۷;۱۵۸۵;۱۶۰۸; ۱۶۰۵;۱۵۸۱;۱۶۰۵;۱۶۰۸;۱۵۸۳;۱۶۱۰; ۱۶۰۶;۱۶۰۵;۱۵۷۵;۱۶۱۰;۱۶۱۰; ...
اینگمار برگمان به روایت تئاتر به صحنه بردن باید روشن و رهبری شده باشد. ابهام در هیجانها و هدفها باید از میان برداشته شود، علامتها و پیامها از سوی همه بازیگران به تماشاگران، باید ساده و واضح ...
حرکت به سوی استدریندبرگ با استفاده از علائم راهنمایی برگمان New Page ۱۱۶۰۵;۱۶۰۷;۱۵۸۳;۱۶۱۰; ۱۶۰۵;۱۶۱۰;۱۵۸۵;۱۶۰۵;۱۵۸۱;۱۶۰۵;۱۵۸۳;۱۶۱۰;: ۱۵۷۶;۱۵۸۵;۱۷۱۱;۱۶۰۵;۱۵۷۵;۱۶۰۶; ۱۵۸۳;۱۵۸۵; ۱۵۸۳;۱۶۰۸; ۱۶۰۳;۱۵۷۸;۱۵۷۵;۱۵۷۶; ۱۵۸۲;۱۵۷۵;۱۵۹۱;۱۵۸۵;۱۵۷۵;۱۵۷۸; ۱۵۸۲;۱۶۰۸;۱۵۸۳; ...
درباره نمایش خسیس مولیر و اجرای امیر آتشانی از آن در خانه نمایش یکی از مهمترین ویژگی کمدیهای”مولیر” این است که رگههای تراژیک نیز در آن مستقر است و تماشاگر از همان نقطه احساس ترحم و با قهرمان قصه همزاد پنداری میکند .
تأملی بر هنر پانتومیم (برای حامد محمدطاهری) رضا سرور۱ جهان اشیا بازیگری را در نظر آورید که روی صحنه ایستاده و قصد دارد نوشیدن محتویات یک لیوان را به نمایش بگذارد. او برای به نمایش درآوردن ...
نوشتاری دربارهی روشهای تجربی و کارگاهی پیتر شومان روزبه حسینی: الف ـ نوشتن: نوشتن برای من همیشه دشواری لذت آوری است که ضرورتش، همیشه در تنگناترین لحظات، خاطر آسوده نمیگذارد. از نمایشنامه نویسی تا قصه و رمان و فیلم ...
تأملی در ژستهای معنوی New Page ۱۱۵۷۸;۱۵۷۱;۱۶۰۵;۱۶۰۴;۱۷۴۰; ۱۵۸۳;۱۵۸۵; ۱۶۸۸;۱۵۸۷;۱۵۷۸;۸۲۰۴;۱۶۰۷;۱۵۷۵;۱۷۴۰; ۱۶۰۵;۱۵۹۳;۱۶۰۶;۱۶۰۸;۱۷۴۰; ۱۵۸۳;۱۵۸۵; ۱۷۱۱;۱۶۰۱;۱۵۷۸;۱۷۱۱;۱۶۰۸; ۱۵۷۶;۱۵۷۵; ۱۶۰۴;۱۷۴۰;۱۵۸۶;۱۵۷۵; ...
دربارهی موسیقی گِستیک New Page ۱۱۵۸۳;۱۵۸۵;۱۵۷۶;۱۵۷۵;۱۵۸۵;۱۶۰۷;۸۲۰۴;۱۶۱۰; ۱۶۰۵;۱۶۰۸;۱۵۸۷;۱۶۱۰;۱۶۰۲;۱۶۱۰; ۱۷۱۱;۱۶۱۶;۱۵۸۷;۱۵۷۸;۱۶۱۰;۱۶۰۳;* ۱۵۷۶;۱۵۸۵;۱۵۷۸;۱۶۰۸;۱۶۰۴;۱۵۷۸; ۱۵۷۶;۱۵۸۵;۱۵۸۸;۱۵۷۸; ...
یادداشت داود دانشور کارگردان نمایش”آنوا”نوشته”آماآتا آیدو” به بهانه ترجمه و اجرای این نمایش در تالار قشقایی نمایشنامههای ما بعد استعمار با استفاده از عرصه گسترده فنون نمایش نگاری مقتبس از تئاتر غرب و همچنین سنتهای اجرایی بومی به رسوا کردن ذات امپریالیسم و نتایج آن ...
تئاتر و نهادهایی که آن را فراموش کردند هر ساله دهها و صدها دانشجوی فارغالتحصیل برگه لیسانس در دست، سرگردان در جستوجوی کار به شاگردی عطاران و قالی فروشان بازار یا دلالان معاملات املاک میروند البته ...
نوشتاری بر نمایش”خانه” به کارگردانی سپیده نظریپور این نمایش با رویکردی اجتماعی به مسائل و ناهنجاریهای موجود در جامعه کنونی به خصوص مشکلاتی که بیشتر متوجه زنان و کودکان میشود پرداخته است
متن سخنرانی کاوه میرعباسی در جشن بزرگداشت”دن کیشوت” دن کیشوت ۴۰۰ سال بیامان تاخته است و من تردید ندارم که در سدههای آتی هم همچنان خواهد تاخت.