از تاریخ
 تا تاریخ
 
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر

علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیت‌های جشنواره افزوده است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر

علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیت‌های جشنواره افزوده است

علیرضا تاجیک، کارگردان تئاتر خیابانی «اپی لپسی» به عنوان یکی از آثار راه‌یافته به این بخش از جشنواره تئاتر فجر معتقد است تنوع موضوعات و اجراها در این دوره از ...

حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران

تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست
حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران

تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست

پنجمین روز برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همزمان با پنجاه‌ویک‌سالگی قلب تپنده تئاتر ایران، حضور دوهزار مخاطب در تئاترشهر و همراهی هنردوستان ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

علیرضا داوری: «کابوس­نامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر می‌کشد
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر

علیرضا داوری: «کابوس­نامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر می‌کشد

علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوس­نامه اهل هوا» معتقد است این نمایش که بر اساس آیین­‌ها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده ­است، تصویری از تقابل سنت و ...

نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر

حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» می‌گوید دغدغه‌مندی‌اش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکل‌گیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکل‌گیری اثری در ...

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره فجر42

پرهام خاکزاد: باید تعداد رویدادهای تئاتر دانشجویی افزایش یابد
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره فجر42

پرهام خاکزاد: باید تعداد رویدادهای تئاتر دانشجویی افزایش یابد

پرهام خاکزاد می‌گوید از نظر من مهم‌ترین رویدادهای تئاتری کشور، جشنواره‌های مرتبط با دانشجویان است، چراکه آثار این نسل سرشار از خلاقیت و حرف‌های تازه است.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

مصطفی بوعذار: «عروس فلسطین» روایتی مستند از زنان جبهه انتفاضه است

کارگردان نمایش «عروس فلسطین» می‌گوید نمایشنامه این نمایش پانزده سال پیش به نگارش درآمده است و تاکنون فرصت و مجالی برای روی صحنه بردن آن پیش نیامده بود اما با ...

چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد

آزادی‌خواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت
چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد

آزادی‌خواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت

در چهارمین جلسه نقد و بررسی آثار بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر که چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، سه نمایش‌ مورد تحلیل ...

در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن

جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایش‌های کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی و استفاده از شیوه‌های نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره  تئاتر فجر مطرح کرد

مهناز پاکدل: «هفت سنگ»؛ راوی تنهایی انسان‌هاست
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره  تئاتر فجر مطرح کرد

مهناز پاکدل: «هفت سنگ»؛ راوی تنهایی انسان‌هاست

مهناز پاکدل، یکی از کارگردان‌های نمایش خیابانی «هفت‌ سنگ» می‌گوید این نمایش ۲۵ دقیقه‌ای در ژانر دفاع مقدس کار شده و روایتی است از تنهایی‌ انسان و اتفاقاتی که جنگ ...

کارگردان تئاتر خیابانی «خیلی دور، خیلی نزدیک» مطرح کرد

جشنواره 42 فجر، آثار فوق‌العاده‌ای را از لحاظ کیفی پذیرفته است
کارگردان تئاتر خیابانی «خیلی دور، خیلی نزدیک» مطرح کرد

جشنواره 42 فجر، آثار فوق‌العاده‌ای را از لحاظ کیفی پذیرفته است

مسعود کردی، کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است پس از سال‌ها، اتفاقات ویژه‌ای در این بخش از جشنواره در حال رخ دادن است و آثار ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» حاضر در جشنواره تئاتر فجر

احسان جانمی: ایران سرزمین قصه‌ها و اتفاقات مهم است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» حاضر در جشنواره تئاتر فجر

احسان جانمی: ایران سرزمین قصه‌ها و اتفاقات مهم است

کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» می‌گوید ایران سرزمین قصه‌هاست، ما انسان‌های بزرگی در سرزمین‌مان داریم که روایت مناسبی از آن‌ها نشده است.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره 42 تئاتر فجر

مجتبی مرادی: جشنواره امسال، متعلق به همه است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره 42 تئاتر فجر

مجتبی مرادی: جشنواره امسال، متعلق به همه است

مجتبی مرادی کارگردان نمایش «روز از نو، روزی از نو» می‌گوید دسته‌بندی‌ای که امسال در جشنواره تئاتر فجر شکل گرفته همه را زیر یک چتر قرار داده و ویترینی واقعی از تئاتر ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر42

رضا حسینی: در«مرغ سحر» به شخصیت آزادی‌خواه ملک‌الشعرای بهار پرداخته‌ایم
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر42

رضا حسینی: در«مرغ سحر» به شخصیت آزادی‌خواه ملک‌الشعرای بهار پرداخته‌ایم

رضا حسینی، کارگردان نمایش «مرغ سحر» از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید در این اثر بیش از هر چیز ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

حسین نصیری: در نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کردیم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

حسین نصیری: در نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کردیم

حسین نصیری کارگردان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» می‌گوید از آنجا که حرفه اصلی‌اش انیمیشن است، علاقه داشته است روزی بتواند تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کند.

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»

صادق حسین‌زاده، کارگردان نمایش خیابانی «روز تولد من»، این اثر را در ژانر اجتماعی و روایتی از پیامدهای فردی و اجتماعی معلولان دانست.

سومین جلسه نقد و بررسی آثار جشنواره 42 فجر برگزار شد

در برابر بی‌معنایی مرگ، بحران رابطه جوانان و شکست زمان
سومین جلسه نقد و بررسی آثار جشنواره 42 فجر برگزار شد

در برابر بی‌معنایی مرگ، بحران رابطه جوانان و شکست زمان

سومین جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه و مرور صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و سه نمایش‌ مورد ...

گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

باران و سرما، حریف همراهی گرم تماشاگران نشدند
گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

باران و سرما، حریف همراهی گرم تماشاگران نشدند

هوای بارانی و سرد بهمن در سومین روز برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تماشاگران مشتاق را از همراهی با آثار اجرا شده در فضاهای باز و سالن‌های اجرا ...

در گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر ‌فجر مطرح شد

«گوش‌کن می‌شنوی»؛ نگاهی به جنگ و خاطرات آن دوران دارد
در گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر ‌فجر مطرح شد

«گوش‌کن می‌شنوی»؛ نگاهی به جنگ و خاطرات آن دوران دارد

امید ‌رجبی، کارگردان نمایش خیابانی «گوش‌کن می‌شنوی»، این نمایش بیست دقیقه‌ای را دارای درون‌مایه‌ای اجتماعی و دفاع مقدسی می‌داند که علاوه بر اینکه نیم نگاهی به ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

مهدی فتحی: آثار شاخص راه یافته از مناطق، حرف برای گفتن دارند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر

مهدی فتحی: آثار شاخص راه یافته از مناطق، حرف برای گفتن دارند

مهدی فتحی، کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه اضافه شدن بخش‌های مختلف به جشنواره، تقویت‌کننده آن است، می‌گوید آثار شاخص راه ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است

کارگردان نمایش «برداشت آزاد» با بیان اینکه بخش فراگیر یک اتفاق نوین در عرصه تئاتر کشور است، می‌گوید کار کردن با افراد توان یاب نیازمند صبوری و تلاش بسیار است.

کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری
کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری

کارگاه تخصصی «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» با تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری طی دو روز با حضور آرمن سرکیسیان برگزار شد.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

مهتاب نفیسی: امیدوارم زمینه فعالیت هنرمندان توان‌یاب بیشتر شود
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

مهتاب نفیسی: امیدوارم زمینه فعالیت هنرمندان توان‌یاب بیشتر شود

کارگردان نمایش«مغازه شماره ۱۳» می‌گوید امیدوارم با برگزاری بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر، درها روی افراد توان‌یاب، دارای معلولیت و افراد کم‌توان باز شود تا ...

دومین جلسه نقد و بررسی آثار صحنه‌ای جشنواره 42 برگزار شد

زنان در دوران جنگ، ایرانیزه کردن غیرافراطی و فرهنگ بومی
دومین جلسه نقد و بررسی آثار صحنه‌ای جشنواره 42 برگزار شد

زنان در دوران جنگ، ایرانیزه کردن غیرافراطی و فرهنگ بومی

دومین جلسه نقد و بررسی آثار بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره ۴۲ تئاتر فجر، روز سه‌شنبه سوم بهمن با حضور رضا آشفته، محمدحسن خدایی و عرفان پهلوانی در سالن مشاهیر تئاتر شهر ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

مسعود غیاثی: در کارگردانی متکی به سبک برشت بودم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

مسعود غیاثی: در کارگردانی متکی به سبک برشت بودم

کارگردان نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» با بیان اینکه در کارگردانی متکی به سبک برتولت برشت بوده، گفت در صحبت با سعید شهریار به عنوان نویسنده اثر به این نتیجه ...

کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

سرآمدان تئاتر خیابانی استان‌ها در جشنواره 42 حضور دارند
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

سرآمدان تئاتر خیابانی استان‌ها در جشنواره 42 حضور دارند

شیوا قاسمی، کارگردان تئاتر خیابانی «باشد وقتی دیگر» با بیان اینکه در این بخش از چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، جمعی از بهترین‌ها و سرآمدان استان‌ها حضور دارند، ...

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 تئاتر ‌فجر

مجتبی خلیلی: «تسویه ‌نقدی»، از ضرورت یکسان‌سازی حقوق شهروندی برای توان‌یابان می‌گوید
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 تئاتر ‌فجر

مجتبی خلیلی: «تسویه ‌نقدی»، از ضرورت یکسان‌سازی حقوق شهروندی برای توان‌یابان می‌گوید

مجتبی خلیلی، نویسنده وکارگردان نمایش‌ خیابانی «تسویه نقدی» گفت این اثر نمایشی به بیان معضلات و مشکلات یک توان‌یاب نابینا  می‌پردازد و بر ضرورت یکسان‌سازی حقوق ...

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 فجر مطرح شد

مالک آبسالان: تئاتر فجر از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیاست
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 فجر مطرح شد

مالک آبسالان: تئاتر فجر از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیاست

کارگردان نمایش خیابانی «آب ها مهربانند» جشنواره تئاتر فجر را از لحاظ کمی و کیفی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیا می‌داند.

کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است

افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در»

محمد اسماعیل‌بیگی: به آسیب‌های روحی و روانی جنگ پرداخته‌ام
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در»

محمد اسماعیل‌بیگی: به آسیب‌های روحی و روانی جنگ پرداخته‌ام

محمد اسماعیل‌بیگی، کارگردان «بیرون پشت در»، ازجمله حاضران در مسابقه صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری می‌داند که بر آسیب‌های ...

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش دانشجویی

نوشین قاسمی: جشنواره تئاتر فجر، مشوق جوانان بااستعداد است
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش دانشجویی

نوشین قاسمی: جشنواره تئاتر فجر، مشوق جوانان بااستعداد است

نوشین قاسمی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر، مشوق جوانان بااستعداد است، می‌گوید برخی از اعضای گروه بازیگرانش قرار است برای اولین بار روی صحنه حاضر شوند و همین ...

کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

«زمین شماره ایکس»؛ روایت خون‌های ریخته شده است برای حفظ خاک ایران
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

«زمین شماره ایکس»؛ روایت خون‌های ریخته شده است برای حفظ خاک ایران

علیرضا شمس کارگردان نمایش «زمین شماره ایکس»، این نمایش را دارای ژانر اعتراضی و دفاع مقدس می‌داند که راوی به خون‌هایی که برای حفظ این سرزمین ریخته شده اشاره می‌کند.

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «روزگار سگی سگی» با موضوع غزه

خسرو کشاورزقاسمی: جوانان را آگاه کنیم تا حق را از ناحق تشخیص دهند
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «روزگار سگی سگی» با موضوع غزه

خسرو کشاورزقاسمی: جوانان را آگاه کنیم تا حق را از ناحق تشخیص دهند

خسرو کشاورزقاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش «روزگار سگی سگی»، می‌گوید اثر او برداشتی داستانی از شرایط غیرانسانی حاکم بر غزه است که هدف از اجرایش، آگاه‌سازی نسل ...

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر

هنر نمایش از قوی‌ترین مؤلفه‌های بیانی و اجرایی است
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر

هنر نمایش از قوی‌ترین مؤلفه‌های بیانی و اجرایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نوشت: «این رویداد می‌تواند گسترۀ معنایی شایسته و محتواهای ارزنده را در گونه­‌های ...

گزارش سمینار پژوهشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

از تاکید بر مطالعات اجرا تا توجه به هویت ملی تئاتر ایران
گزارش سمینار پژوهشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

از تاکید بر مطالعات اجرا تا توجه به هویت ملی تئاتر ایران

پژوهشگران در سمینار پژوهشی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ارائه پیشنهاداتی بر تغییر روند سیاست‌گذاری این رویداد، اهمیت حفظ هویت ملی تئاتر ایران و ...