گفتوگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود داور بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است میگوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...
گفتوگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفتانگیز است ناتاسیس سارانتوس، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی بازیگری در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با بیان اینکه از دیدن پتانسیل و علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن ...
حضور دوهزار تماشاگر همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران تئاترشهر رکورد حضور مخاطب را شکست پنجمین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و همزمان با پنجاهویکسالگی قلب تپنده تئاتر ایران، حضور دوهزار مخاطب در تئاترشهر و همراهی هنردوستان ...
چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد آزادیخواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت در چهارمین جلسه نقد و بررسی آثار بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر که چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد، سه نمایش مورد تحلیل ...
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایشهای کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم بهروزرسانی و استفاده از شیوههای نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...
مروری بر آنچه در روز چهارم جشنواره 42 روی داد جشنواره تئاتر فجر؛ جلوهگاه شکوه اقوام ایرانی هنرنمایی اهالی تئاتر از سراسر کشور در چهارمین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بار دیگر، شکوه فرهنگ، آیین و رسوم ایرانی را به نمایش گذاشت.
سومین جلسه نقد و بررسی آثار جشنواره 42 فجر برگزار شد در برابر بیمعنایی مرگ، بحران رابطه جوانان و شکست زمان سومین جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه و مرور صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و سه نمایش مورد ...
گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره چهلودوم تئاتر فجر باران و سرما، حریف همراهی گرم تماشاگران نشدند هوای بارانی و سرد بهمن در سومین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر تماشاگران مشتاق را از همراهی با آثار اجرا شده در فضاهای باز و سالنهای اجرا ...
کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیکهای بازیگری کارگاه تخصصی «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» با تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیکهای بازیگری طی دو روز با حضور آرمن سرکیسیان برگزار شد.
دومین جلسه نقد و بررسی آثار صحنهای جشنواره 42 برگزار شد زنان در دوران جنگ، ایرانیزه کردن غیرافراطی و فرهنگ بومی دومین جلسه نقد و بررسی آثار بخش تئاتر صحنهای جشنواره ۴۲ تئاتر فجر، روز سهشنبه سوم بهمن با حضور رضا آشفته، محمدحسن خدایی و عرفان پهلوانی در سالن مشاهیر تئاتر شهر ...
استقبال رهگذران و مخاطبان از آثار روز دوم جشنواره تئاتر فجر نمایشهای خیابانی؛ شور و نشاط به ارمغان آوردند نمایشهای خیابانی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با همراهی و مشارکت پرنشاط و پرشور مردم آغازگر اجراهای روز دوم جشنواره بودند.
گفتوگو با داور مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر سیدحسین فداییحسین: نمایشنامههای ما از دغدغههای اجتماعی فاصله گرفتهاند سیدحسین فداییحسین، داور مسابقه نمایشنامهنویسی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، نگاه هنرمندانه، تازه و غافلگیرکننده به موضوع و همچنین کیفیت فنی ...
گفتوگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاههای آموزشیِ چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنوارههای ارمنستان، از آشناییاش با ...
در جلسه نقد و بررسی آثار مسابقه تئاتر ایران مطرح شد: حلقه مفقوده تئاتر ما دراماتورژی است منتقدان تئاتر در نخستین جلسه نقدو بررسی آثار بخش مسابقه تئاتر ایران با تاکید بر اهمیت نمایشنامه، از دراماتورژی به عنوان حلقه مفقوده در تولیدات نمایشی کشور یاد ...
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد افشین زمانی: «کابوسهای شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوسهای شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای ...
فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنهای جشنواره فجر استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند هنرمندان، سیاستمداران، مدیران فرهنگی و علاقهمندان به هنرهای نمایشی، در نخستین روز از اجراهای صحنهای چهلودومین جشنواره فجر، با حضور خود در تالارها و ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در» محمد اسماعیلبیگی: به آسیبهای روحی و روانی جنگ پرداختهام محمد اسماعیلبیگی، کارگردان «بیرون پشت در»، ازجمله حاضران در مسابقه صحنهای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری میداند که بر آسیبهای ...
گزارش آیین گشایش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایشهای تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» معرفی شدند در آیین گشایش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، برگزیدگان چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایشهای تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش»، معرفی شدند.
در کارگاه آموزشی «فرم-حرکت» مطرح شد جایگزینی حرکت به جای دیالوگ در تئاتر معاصر دومین کارگاه آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با موضوع «فرم-حرکت» و با تدریس هایک اسرافیلیان با تأکید بر جایگزینی حرکت به جای دیالوگ برای انتقال ...
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره بینالمللی تئاتر فجر هنر نمایش از قویترین مؤلفههای بیانی و اجرایی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، نوشت: «این رویداد میتواند گسترۀ معنایی شایسته و محتواهای ارزنده را در گونههای ...
گزارش سمینار پژوهشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از تاکید بر مطالعات اجرا تا توجه به هویت ملی تئاتر ایران پژوهشگران در سمینار پژوهشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با ارائه پیشنهاداتی بر تغییر روند سیاستگذاری این رویداد، اهمیت حفظ هویت ملی تئاتر ایران و ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنهای تئاتر فجر روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایشهای استانی نسبت به تهران شگفتانگیز است روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنهای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفتانگیزی، کفه کیفیت تولیدات استانها نسبت به نمایشهای تهران ...
نامزدهای دریافت جوایز بخش رادیوتئاتر فجر 42 معرفی شدند نامزدهای شاخههای افکت زنده، صدابردار، بازیگر زن، بازیگر مرد، نمایشنامهنویسی، کارگردانی و تهیهکننده بخش مسابقه رادیو تئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه صحنه جشنواره فجر یاسین رضوانی: کیفیت کار هنرمندان شهرستانی، همپای تهرانیهاست کارگردان نمایش «بیهوده» ضمن بیان اینکه این اثر جدال دو برادر را بر سر یک ماشین روایت میکند، گفت هنرمندان تئاتر شهرستانها میتوانند همپای تهران آثار خوب تولید ...
داوران بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر معرفی شدند شهرام کرمی، محمدباقر قهرمانی، ایوانا ووجیک، اتابک نادری و پیام فروتن، آثار بخش صحنهای مسابقه تئاتر ایران را داوری میکنند.
داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره فجر معرفی شدند علیرضا استادی، مهدی حبیبی، سعید اسماعیلی، علی براتی و محمدحسین ناصربخت بهعنوان هیئتداوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ...
بازشناسی، ارتقا و تولید هنر تبیین و جهاد مؤمنانه پیام محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت در آستانه فجری دیگر در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در ادامه امیدبخش حرکتی عظیم که خود را در قامت ...
داوران بخش مسابقه نمایشنامهنویسی تئاتر فجر 42 معرفی شدند بخش مسابقه نمایشنامهنویسی چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با داوری سه نمایشنامهنویس شناختهشده ایران برگزار شد.
اجرای «کجایی ابراهیم؟» و «جهنم سرد» در روز دوم جشنواره تئاتر فجر میزبانی تئاتر شهر و موزه عبرت از علاقهمندان به نمایشهای رادیویی و تلویزیونی شش نمایش رادیویی و دو نمایش تلویزیونی در دومین و سومین روز برگزاری چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میزبان علاقهمندان و هنرمندان استانهای مختلف در ...
گفتوگو با علیاصغر خطیبزاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر از کیفیت اجرای گروههای شهرستانی حیرتزده شدم عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایشهایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بودهاند و ایده و ...
داوران بخش دانشجویی تئاتر فجر 42 معرفی شدند اسماعیل نجار، ابراهیم پشتکوهی، رامتین شهبازی، بهرام جلالیپور و علی حاج ملاعلی داوری بخش تئاتر دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر را بر عهده ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش جشنواره فجر علی اصغر فهیمیفر: پژوهش سرمایه اجرای تئاتر است علی اصغر فهیمیفر، عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی فجر بر این باور است که اگر بُعد پژوهشی تئاتر با قدرت شکل بگیرد، سرمایهای برای اجرا ...
گفتوگو با داور بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامهنویسی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت، ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکلگیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره ...
گفتوگو با علی محمد رادمنش، عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی میتواند در امور مختلف راهگشا باشد علی محمد رادمنش با اشاره به ساختار و ماهیت ویژه تئاتر خیابانی گفت من به آینده تئاتر بیرونی یا خیابانی کشور خوشبینم و مطمئنم این گونه نمایشی میتواند در امور مختلف ...
داوران بخش فراگیر تئاتر فجر معرفی شدند بخش فراگیر (افراد دارای معلولیت) در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با داوری مجید امرایی، سیمین امیریان، حمید کاکاسلطانی برگزار میشود.
داوران بخش هویت ملی و بخش ویژه غزه تئاتر فجر معرفی شدند محمود فرهنگ، اعظم بروجردی و ابوالفضل همراه بهعنوان داوران بخش هویت ملی و بخش ویژه غزه در چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
آنچه در روز نخست جشنواره 42 تئاتر فجر گذشت از کارگاه مسعود فروتن تا نمایش تلویزیونی ایوب آقاخانی نخستین روز از چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در میان استقبال مخاطبان در سه بخش کارگاه آموزشی، نمایش رادیویی و نمایش تلویزیونی با کارگاه مسعود فروتن آغاز ...
گفتوگو با دبیر بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نرگس یزدی: باید پیوندی میان پژوهش و اجرا برقرار کنیم نرگس یزدی، دبیر بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت در زمینه پژوهش ما زمانی میتوانیم یک اتفاق ایدئال رقم بزنیم که پیوندی میان پژوهش و ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایشهای تلویزیونی جشنواره فجر آشا محرابی: تلهتئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است آشا محرابی، هنرمند شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که به عنوان عضو هیئت انتخاب، نمایشهای تلویزیونی رسیده به چهلودومین جشنواره بینالمللی فجر را دیده است، ...
در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد تولید تلهتئاتر، میتواند بازده اقتصادی داشته باشد مسعود فروتن، مدرس کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» که در نخستین روز از چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر برگزار شد، تاکید کرد تلهتئاترها میتوانند ...
گفتوگو با دبیر بخش کارگاههای آموزشی جشنواره تئاتر فجر ایرج افشاریاصل: به دنبال مهمترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم ایرج افشاریاصل، آموزش را مهمترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاههای آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازههای تئاتر جشنواره چهلودوم فجر توحید معصومی: جوانان نگاه تازهتری را به تئاتر تزریق میکنند توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازههای تئاتر ایران در چهلودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نامهای شناختهشده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر محمد رادمهر: «بیجیامتاو»، روایتی مستند از عملیات خیبر است محمد رادمهر، کارگردان نمایش «بیجیامتاو»، مهمترین ویژگی این اثر را روایت مستند آن از عملیات خیبر در روزهای دفاع مقدس میداند.
ثباتبخشی به مولّفههای اسلامی، انقلابی و ملّی پیام کاظم نظری به چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز چهلودومین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نوشت نقشآفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن ...
گفتوگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آنها بود امین رهبر، دبیر بخش رادیوتئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر می گوید آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر از نظر محتوا با شعار جشنواره همخوان ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر عمار خطی: «همه پنگوئنهای جهان»، مرزبندی بین انسانها را نقد میکند عمار خطی، کارگردان نمایش رادیویی «همه پنگوئنهای جهان»، تاکید میکند این اثر، نگاهی معناگرایانه به روابط انسانی در این دوره و زمانه دارد و مرزبندی بین مردم را به ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر شیرین سپهراد: با «علیمردانخان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه میزنیم شیرین سپهراد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردانخان»، میگوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.