داوود فتحعلیبیگی از کارگردانی نمایش «شبنشینی با مولیر» گفت همنشینی روح نمایشنامهنویس شهیر و روح سعدی افشار داوود فتحعلیبیگی، نویسنده و کارگردان نمایش «شبنشینی با مولیر» که یکی از آثار حاضر در بخش مهمان چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است میگوید مصائبی که ...
مهرداد رایانیمخصوص درباره کارگاه آموزشیاش در جشنواره فجر توضیح داد بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر مهرداد رایانیمخصوص، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، در دو روز پایانی برنامههای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، در یک کارگاه آموزشی، شگردهای مبتکرانه ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به جشنواره تئاتر فجر 42 شهرام سلطانی: «خفگی»، از تلاش دو برادر برای زندگی میگوید نویسنده و کارگردان نمایش «خفگی» با اشاره به اینکه ششماه زمان برای نوشتن متن اثرش زمان صرف شده، گفت این نمایش به تلاش دو برادر برای زندگی میپردازد.
یعقوب صدیقجمالی، از کارگردانی نمایش «لیلی و مجنون» گفت اجرایی چندرسانهای و تکنیکی به زبان ترکی آذربایجانی یعقوب صدیقجمالی، کارگردان نمایش «لیلی و مجنون» که در بخش مهمان چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه میرود، این نمایش را پرفورمنسی چندرسانهای از ...
گفتوگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42 مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دستِکم نگیریم مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر۴۲، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، ...
گفتوگو با دبیر جشنواره چهلودوم تئاتر فجر مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توانیاب احتیاج دارد دبیر چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توانیاب، میگوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، میتوانند مهارتها ...
گفتوگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42 اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، رونقبخشی به حوزه پژوهش و آموزش و نیز اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک را از مهمترین ...
محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» مطرح کرد: روایت رنج انسان با کنار هم نشاندن چندین متن نمایشی محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» از جمله حاضران در بخش مسابقه صحنه چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، میگوید این نمایش با گذراندن نخی از ...
گفتوگو با یکی از مدرسان کارگاههای آموزشی جشنواره فجر42 سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی ...
گفتوگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود داور بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است میگوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...
گفتوگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفتانگیز است ناتاسیس سارانتوس، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی بازیگری در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با بیان اینکه از دیدن پتانسیل و علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن ...
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد «آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» میگوید دغدغهمندیاش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکلگیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکلگیری اثری در ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدمهاست وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدمها ...
گفتوگو با داور مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر سیدحسین فداییحسین: نمایشنامههای ما از دغدغههای اجتماعی فاصله گرفتهاند سیدحسین فداییحسین، داور مسابقه نمایشنامهنویسی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، نگاه هنرمندانه، تازه و غافلگیرکننده به موضوع و همچنین کیفیت فنی ...
گفتوگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاههای آموزشیِ چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنوارههای ارمنستان، از آشناییاش با ...
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد افشین زمانی: «کابوسهای شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوسهای شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در» محمد اسماعیلبیگی: به آسیبهای روحی و روانی جنگ پرداختهام محمد اسماعیلبیگی، کارگردان «بیرون پشت در»، ازجمله حاضران در مسابقه صحنهای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری میداند که بر آسیبهای ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنهای تئاتر فجر روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایشهای استانی نسبت به تهران شگفتانگیز است روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنهای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفتانگیزی، کفه کیفیت تولیدات استانها نسبت به نمایشهای تهران ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر آژمان بیژنینسب: «ایلخون»، تلفیقی است از فرهنگ ایل با شاهکار شکسپیر آژمان بیژنینسب، کارگردان نمایش «ایلخون» که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور دارد، گفت، «ایلخون»، نگاهی متفاوت به «مکبث» ...
گفتوگو با علیاصغر خطیبزاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر از کیفیت اجرای گروههای شهرستانی حیرتزده شدم عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایشهایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بودهاند و ایده و ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش جشنواره فجر علی اصغر فهیمیفر: پژوهش سرمایه اجرای تئاتر است علی اصغر فهیمیفر، عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی فجر بر این باور است که اگر بُعد پژوهشی تئاتر با قدرت شکل بگیرد، سرمایهای برای اجرا ...
گفتوگو با داور بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامهنویسی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت، ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکلگیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره ...
گفتوگو با علی محمد رادمنش، عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی میتواند در امور مختلف راهگشا باشد علی محمد رادمنش با اشاره به ساختار و ماهیت ویژه تئاتر خیابانی گفت من به آینده تئاتر بیرونی یا خیابانی کشور خوشبینم و مطمئنم این گونه نمایشی میتواند در امور مختلف ...
گفتوگو با دبیر بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نرگس یزدی: باید پیوندی میان پژوهش و اجرا برقرار کنیم نرگس یزدی، دبیر بخش پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت در زمینه پژوهش ما زمانی میتوانیم یک اتفاق ایدئال رقم بزنیم که پیوندی میان پژوهش و ...
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایشهای تلویزیونی جشنواره فجر آشا محرابی: تلهتئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است آشا محرابی، هنرمند شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که به عنوان عضو هیئت انتخاب، نمایشهای تلویزیونی رسیده به چهلودومین جشنواره بینالمللی فجر را دیده است، ...
گفتوگو با دبیر بخش کارگاههای آموزشی جشنواره تئاتر فجر ایرج افشاریاصل: به دنبال مهمترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم ایرج افشاریاصل، آموزش را مهمترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاههای آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازههای تئاتر جشنواره چهلودوم فجر توحید معصومی: جوانان نگاه تازهتری را به تئاتر تزریق میکنند توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازههای تئاتر ایران در چهلودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نامهای شناختهشده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر فرناز عقیلی: «نا»، تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنهای و انیمیشن است فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان نمایش «نا»، اجرای این اثر را تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنهای و انیمیشن معرفی میکند که روایتی عاشقانه آمیخته با انتقام را ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر محمد رادمهر: «بیجیامتاو»، روایتی مستند از عملیات خیبر است محمد رادمهر، کارگردان نمایش «بیجیامتاو»، مهمترین ویژگی این اثر را روایت مستند آن از عملیات خیبر در روزهای دفاع مقدس میداند.
گفتوگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آنها بود امین رهبر، دبیر بخش رادیوتئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر می گوید آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر از نظر محتوا با شعار جشنواره همخوان ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش رادیوتئاتر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر مهرنوش ثابتنیا: «معبر کربلا»، بازنگری دوبارهای است به فرهنگ ایثار و شهادت مهرنوش ثابتنیا، کارگردان نمایش رادیویی «معبر کربلا»، این نمایش را مبتنی بر بازنگری دوباره به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و آن را روایت آدمهایی دانست که به هیچ ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر عمار خطی: «همه پنگوئنهای جهان»، مرزبندی بین انسانها را نقد میکند عمار خطی، کارگردان نمایش رادیویی «همه پنگوئنهای جهان»، تاکید میکند این اثر، نگاهی معناگرایانه به روابط انسانی در این دوره و زمانه دارد و مرزبندی بین مردم را به ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر شیرین سپهراد: با «علیمردانخان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه میزنیم شیرین سپهراد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردانخان»، میگوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.
گفتوگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایشهای تلویزیونی فجر مسعود فروتن: تلهتئاتر، بدون زبان تصویر تلویزیونی، معنی ندارد مسعود فروتن، عضو هیئت انتخاب بخش نمایشهای تلویزیونی جشنواره تئاتر فجر، شناخت زبان تصویر تلویزیونی را شرط اصلی تولید آثار تلهتئاتر دانست.
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر پیمان قریبپناه: «سمفونی پلاک»، روایت صبر مادران در روزهای جنگ تحمیلی است پیمان قریبپناه، کارگردان نمایش رادیویی «سمفونی پلاک»، مضمون اثر خود را روایت صبر مادران و زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست.