از تاریخ
 تا تاریخ
 
مروری بر آنچه در بخش های مختلف بزرگ ترین جشن اهالی تئاتر گذشت

آثار و رخدادهای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نگاه داوران
مروری بر آنچه در بخش های مختلف بزرگ ترین جشن اهالی تئاتر گذشت

آثار و رخدادهای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نگاه داوران

برای آگاهی از چند و چون جشنواره چهل و دوم فجر، نقاط قوت و نیز نقاط ضعف های احتمالی که باید برای تقویت شان در دوره های بعدی، برنامه ریزی و تلاش شود، پای حرف های داوران ...

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد ...

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره تئاتر فجر مطرح کرد

از بها دادن به توان‌خواهان تا مذاکره با سیمافیلم برای جذب استعدادها
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره تئاتر فجر مطرح کرد

از بها دادن به توان‌خواهان تا مذاکره با سیمافیلم برای جذب استعدادها

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی درباره چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از استعدادهایی گفت که تاکنون دیده نشده بودند و به واسطه جشنواره منطقه‌ای ...

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر ...

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش ...

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت ...

گفت وگو با حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق»

نمایش رجعت؛ از بستر احتضار تا تولد دوباره مولانا
گفت وگو با حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق»

نمایش رجعت؛ از بستر احتضار تا تولد دوباره مولانا

حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق» ازجمله آثار حاضر در بخش مهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این نمایش که با صحنه احتضار مولانا ...

گفت‌وگو با دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

فاطمه فخری: هدف بخش فراگیر، رسیدن همزمان توان‌یاب و مخاطب به نگاهی نو از توانمندی است
گفت‌وگو با دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

فاطمه فخری: هدف بخش فراگیر، رسیدن همزمان توان‌یاب و مخاطب به نگاهی نو از توانمندی است

فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیل‌کننده سیر رسیدن افراد معلول از ...

داوود فتحعلی‌بیگی از کارگردانی نمایش «شب‌نشینی با مولیر» گفت

هم‌‌نشینی روح نمایشنامه‌نویس شهیر و روح سعدی افشار
داوود فتحعلی‌بیگی از کارگردانی نمایش «شب‌نشینی با مولیر» گفت

هم‌‌نشینی روح نمایشنامه‌نویس شهیر و روح سعدی افشار

داوود فتحعلی‌بیگی، نویسنده و کارگردان نمایش «شب‌نشینی با مولیر» که یکی از آثار حاضر در بخش مهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است می‌گوید مصائبی که ...

مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر
مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر

مهرداد رایانی‌مخصوص، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، در دو روز پایانی برنامه‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در یک کارگاه آموزشی، شگردهای مبتکرانه ...

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد

توجه به موضوعات دینی و انقلابی در جشنواره تئاتر فجر۴۲ بی‌نظیر است
کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد

توجه به موضوعات دینی و انقلابی در جشنواره تئاتر فجر۴۲ بی‌نظیر است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت توجهی که چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته در ...

یعقوب صدیق‌جمالی، از کارگردانی نمایش «لیلی و مجنون» گفت

اجرایی چندرسانه‌ای و تکنیکی به زبان ترکی آذربایجانی
یعقوب صدیق‌جمالی، از کارگردانی نمایش «لیلی و مجنون» گفت

اجرایی چندرسانه‌ای و تکنیکی به زبان ترکی آذربایجانی

یعقوب صدیق‌جمالی، کارگردان نمایش «لیلی و مجنون» که در بخش مهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود، این نمایش را پرفورمنسی چندرسانه‌ای از ...

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند
مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ» که در بخش مسابقه صحنه چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت، از مدیران هنری خواست تا بخش‌ها و شاخه‌های افزوده شده به این ...

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم

مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر۴۲، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، ...

گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد
گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد

دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توان‌یاب، می‌گوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، می‌توانند مهارت‌ها ...

گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است
گفت‌وگو با حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر42

اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک از اهداف جشنواره است

حسین عبداللهی، دبیر بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رونق‌بخشی به حوزه پژوهش و آموزش و نیز اجرای تئاتر با رویکردهای آکادمیک را از مهم‌ترین ...

محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» مطرح کرد:

روایت رنج انسان با کنار هم نشاندن چندین متن نمایشی
محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» مطرح کرد:

روایت رنج انسان با کنار هم نشاندن چندین متن نمایشی

محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» از جمله حاضران در بخش مسابقه صحنه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، می‌گوید این نمایش با گذراندن نخی از ...

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی ...

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود

داور بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است می‌گوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...

گفت‌وگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر

ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفت‌انگیز است
گفت‌وگو با مدرس یونانی کارگاه تخصصی بازیگری جشنواره 42 فجر

ناتاسیس سارانتوس: علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن شگفت‌انگیز است

ناتاسیس سارانتوس، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی بازیگری در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه از دیدن پتانسیل و علاقه هنرجویان ایرانی به آموختن ...

نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر
نویسنده و کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر42 مطرح کرد

«آوینیون»؛ نمایشی در ستایش تئاتر

حسن معینی، نویسنده و کارگردان نمایش «آوینیون» می‌گوید دغدغه‌مندی‌اش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکل‌گیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکل‌گیری اثری در ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر42

رضا حسینی: در«مرغ سحر» به شخصیت آزادی‌خواه ملک‌الشعرای بهار پرداخته‌ایم
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر42

رضا حسینی: در«مرغ سحر» به شخصیت آزادی‌خواه ملک‌الشعرای بهار پرداخته‌ایم

رضا حسینی، کارگردان نمایش «مرغ سحر» از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید در این اثر بیش از هر چیز ...

گفت‌وگو با داور مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

سیدحسین فدایی‌حسین: نمایشنامه‌های ما از دغدغه‌های اجتماعی فاصله گرفته‌اند
گفت‌وگو با داور مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

سیدحسین فدایی‌حسین: نمایشنامه‌های ما از دغدغه‌های اجتماعی فاصله گرفته‌اند

سیدحسین فدایی‌حسین، داور مسابقه نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نگاه هنرمندانه، تازه و غافلگیرکننده به موضوع و همچنین کیفیت فنی ...

گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند

آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاه‌های آموزشیِ چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های ارمنستان، از آشنایی‌اش با ...

کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است
کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر مطرح کرد

افشین زمانی: «کابوس‌های شازده اجباری»، نقد قدرت بر بستر روایتی تاریخی است

افشین زمانی، کارگردان نمایش «کابوس‌های شازده اجباری» از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری بر مبنای ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در»

محمد اسماعیل‌بیگی: به آسیب‌های روحی و روانی جنگ پرداخته‌ام
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بیرون پشت در»

محمد اسماعیل‌بیگی: به آسیب‌های روحی و روانی جنگ پرداخته‌ام

محمد اسماعیل‌بیگی، کارگردان «بیرون پشت در»، ازجمله حاضران در مسابقه صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری می‌داند که بر آسیب‌های ...

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر  

آژمان بیژنی‌نسب: «ایل‌خون»، تلفیقی است از فرهنگ ایل با شاهکار شکسپیر  
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر  

آژمان بیژنی‌نسب: «ایل‌خون»، تلفیقی است از فرهنگ ایل با شاهکار شکسپیر  

آژمان بیژنی‌نسب، کارگردان نمایش «ایل‌خون» که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، گفت، «ایلخون»، نگاهی متفاوت به «مکبث» ...

گفت‌وگو با علی‌اصغر خطیب‌زاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر

از کیفیت اجرای گروه‌های شهرستانی حیرت‌زده شدم
گفت‌وگو با علی‌اصغر خطیب‌زاده، عضو هیئت انتخاب خیابانی جشنواره تئاتر فجر

از کیفیت اجرای گروه‌های شهرستانی حیرت‌زده شدم

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایش‌هایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بوده‌اند و ایده و ...

در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند
در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند

محمود پاک نیت هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های موضوعی مانند رضوی یا بسیج در ارتقای کیفی گروه‌های تئاتر براین باور است که ...

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش جشنواره فجر

علی اصغر فهیمی‌فر: پژوهش سرمایه اجرای تئاتر است
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش جشنواره فجر

علی اصغر فهیمی‌فر: پژوهش سرمایه اجرای تئاتر است

علی اصغر فهیمی‌فر، عضو هیئت انتخاب بخش پژوهش چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فجر بر این باور است که اگر بُعد پژوهشی تئاتر با قدرت شکل بگیرد، سرمایه‌ای برای اجرا ...

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، ...

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکل‌گیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره ...

گفت‌وگو با علی محمد رادمنش، عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی

تئاتر خیابانی می‌تواند در امور مختلف راهگشا باشد
گفت‌وگو با علی محمد رادمنش، عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی

تئاتر خیابانی می‌تواند در امور مختلف راهگشا باشد

علی محمد رادمنش با اشاره به ساختار و ماهیت ویژه تئاتر خیابانی گفت من به آینده تئاتر بیرونی یا خیابانی کشور خوشبینم و مطمئنم این گونه نمایشی می‌تواند در امور مختلف ...

گفت‌وگو با دبیر بخش پژوهش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نرگس یزدی: باید پیوندی میان پژوهش و اجرا برقرار کنیم
گفت‌وگو با دبیر بخش پژوهش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نرگس یزدی: باید پیوندی میان پژوهش و اجرا برقرار کنیم

نرگس یزدی، دبیر بخش پژوهش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت در زمینه پژوهش ما زمانی می‌توانیم یک اتفاق ایدئال رقم بزنیم که پیوندی میان پژوهش و ...

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر

آشا محرابی: تله‌تئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی جشنواره فجر

آشا محرابی: تله‌تئاتر از روزهای اوج خود فاصله گرفته است

آشا محرابی، هنرمند شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که به عنوان عضو هیئت انتخاب، نمایش‌های تلویزیونی رسیده به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر را دیده است، ...

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر

هانیه پیرامی: «رنا»، مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشیده است
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر

هانیه پیرامی: «رنا»، مظلومیت مردم غزه را به تصویر کشیده است

هانیه پیرامی، کارگردان نمایش رادیویی «رنا»، این اثر را در راستای به تصویر کشیدن مظلومیت مردم غزه و فلسطین دانست که بر بستر ماجراهای زندگی محمود درویش، روایت می‌شود.

گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 
گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 

ایرج افشاری‌اصل، آموزش را مهم‌ترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاه‌های آموزشی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مبین بوی‌افزار: «عبور از هم» روایتگر بخشی از تاریخ سرزمین‌مان است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مبین بوی‌افزار: «عبور از هم» روایتگر بخشی از تاریخ سرزمین‌مان است

مبین بوی‌افزار، کارگردان رادیوتئاتر «عبور از هم» می‌گوید در این نمایش برگی از تاریخ را ورق زده و آن را در قالب تئاتر بازگو کرده است.

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر جشنواره چهل‌ودوم فجر

توحید معصومی: جوانان نگاه تازه‌تری را به تئاتر تزریق می‌کنند

توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازه‌های تئاتر ایران در چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نام‌های شناخته‌شده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

فرناز عقیلی: «نا»، تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

فرناز عقیلی: «نا»، تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن است

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان نمایش «نا»، اجرای این اثر را تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنه‌ای و انیمیشن معرفی می‌کند که روایتی عاشقانه آمیخته با انتقام را ...

گفت‌وگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آن‌ها بود
گفت‌وگو با دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

امین رهبر: اولویت اصلی انتخاب آثار، کیفیت آن‌ها بود

امین رهبر، دبیر بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می گوید آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر از نظر محتوا با شعار جشنواره همخوان ...

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

مهرنوش ثابت‌نیا: «معبر کربلا»، بازنگری دوباره‌ای است به فرهنگ ایثار و شهادت
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

مهرنوش ثابت‌نیا: «معبر کربلا»، بازنگری دوباره‌ای است به فرهنگ ایثار و شهادت

مهرنوش ثابت‌نیا، کارگردان نمایش رادیویی «معبر کربلا»، این نمایش را مبتنی بر بازنگری دوباره به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و آن را روایت آدم‌هایی دانست که به هیچ ...

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

عمار خطی: «همه پنگوئن‌های جهان»، مرزبندی بین انسان‌ها را نقد می‌کند
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

عمار خطی: «همه پنگوئن‌های جهان»، مرزبندی بین انسان‌ها را نقد می‌کند

عمار خطی، کارگردان نمایش رادیویی «همه پنگوئن‌های جهان»، تاکید می‌کند این اثر، نگاهی معناگرایانه به روابط انسانی در این دوره و زمانه دارد و مرزبندی بین مردم را به ...

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم

شیرین سپه‌راد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردان‌خان»، می‌گوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.